HTML

Nápoly, Sorrento, Vico Equense 4 nap kalandozás

Friss topikok

• Godoakos: Jelen idő: 2013 július. Olvassa mindenki! Palermóból érkeztünk Nápolyba, az sem volt egy Bécs de N... (2013.07.14. 21:27) Bevezetés, előkészületek
  • Latya: Valóban nem olvastam, így az akinek villája van Caprin=kőgazdag sztereotípiával gondolkoztam. De... (2011.12.24. 17:25) 4. nap: 2010 február 20.
  • marionette: Van itt egy elég nagy hiba az elején, a narancsfák képe alatt, ott gondolom Sorrentót akartál írni... (2011.12.22. 23:54) 2. nap: 2010. február 18.
  • marionette: Elképesztő ez a precíz leírás, nagyon hálás vagyok érte, meg gondolom sokan mások is. Amúgy "anblo... (2011.12.22. 23:46) 1. nap: 2010. február 17.

Linkblog

2. nap: 2010. február 18.

2010.01.31. 00:00 Latya

Másnap reggelre már átmelegedett a lakás, viszont szemerkélt az eső. Szerencsére mire mindenki magához tért, már csak a borús idő maradt. Kisétáltunk az állomáshoz, és a legközelebbi vonattal Sorrento felé indultunk. Az állomás  pont olyan hosszú, mint a vonatszerelvény, és előtte meg utána már alagút van.

Mivel az alagúton belül csak egy sínpár megy, így a vonatok megvárják a szemből jövő járatot. Valószínűleg ennek "köszönhető", hogy a menetrend csak jelzés értékkel bír, 10-15 percnyi +/- eltérések simán voltak.

Kb. 10 perc alatt már Sorrento-ban voltunk. Az Amalfi felé tartó  busz az állomás előtti térről indul. A SITASUD társaság menetrendjét itt találtam meg.

Az indulásig volt egy kis időnk, tettünk egy rövid kört a felső parti sétányig,. Útközben  főként a lányok ámulták-bámulták a  kertekben "csak úgy" termő narancsot, citromot meg kiwit.

A  busz először Sorrentoban, aztán a környékbeli kicsi településeken kacskaringózott, majd kiértünk a  magas és meredek sziklapartba bevágott először két, majd csak egy nyomtávra szűkülő gyönyörű helyeken cikázó útra.

Még az egész utazás szervezésekor felmerült a kocsibérlés ötlete, de aztán letettünk róla: részben mert a tervezett 6 főre már 2 kocsi kellett volna, részben azért, mert az útikönyvünkben olvastuk, hogy az Amalfi parti út fantasztikus, de a sofőrnek nem biztos, hogy sok lehetősége nyílik a bámészkodásra.

Így, ha már buszozunk, akkor bevágtam magam a sofőr melletti első ülésre, hogy mindent klasszul lehessen látni. Hát fantasztikus volt.

Kb. félúton leszálltunk Positanoban. Ez egy kis öbölbe bevágott üdülőfalu, ahol a házak hihetetlenül kúsznak fel a meredek sziklafalon.

A borult égnek nyoma veszett,  hétágra sütött a  nap.  A langyos februári időben egy szál  pólóban lesétáltunk a  tengerhez. Bámultuk a virágzó fákat,  tekeregtünk a zegzugos utcákon.  Csak néhány turista lézengett, így az erre szerveződött boltok, éttermek, szállodák nagy része zárva volt.

Annyira jól éreztük magunkat, hogy 2 buszjáratot is elengedtünk, csak utána indultunk felfelé. Útközben  egy sarokra épült  boltkomplexumban (felül az élelmiszer, zöldség -gyümölcs bolt, alul  "souvenir shop" és mellette egy presszó)  megálltunk egy pisiszünetre, meg egy kávéra. Elég földhözragadt áraik voltak: a kávé 1€, és az ivási folyamat befejező szakasza is nagyon kulturált körülmények között folyhatott :)

Positano után a busz már csak egy nyomtávon közlekedett. A beláthatatlan kanyarokba (tulajdonképpen csak az volt) állított tükrök, meg a duda nyomogatásával igencsak tempósan haladtunk. Hol  a természeti szépségek, hol az ember által lehetetlen helyekre épített út és épületek ejtettek ámulatba.

Kb. 3/4 óra alatt megérkeztünk Amalfiba. Itt is elég sok étterem be volt zárva. Amik meg nyitvatartottak, olyan középelegánsnak néztek ki, mi (pontosabban a pénztárcáink) pedig valami egyszerűbb gyorsétkezdére vágytunk.

Végigmentünk a fűutcán, és a legutolsó étterembe beültünk.  Hát elég felejtős volt. Már alig volt valami meleg ételük, és iszonyatosan mini adagokat adtak 6-8 €-ért.

Az evéstől nem eltespedve visszasétáltunk a  Szent András Dómhoz (Duomo di Sant'Andrea)

A katedrálist a 9. században kezdték el építeni, de az évszázadok során többször is átalakították. A bejárat vaskos bronzkapuját pl. 1065-ben Konstantinápolyban csinálták, míg a 62 fokból álló lépcsősort csak 1728-ban.

A Dómhoz tartozó, kerengőjéről híres Paradicsom kolostort (Chiostro del Paradiso) nem sikerült megtalálnunk, pedig a templom mögött kellett volna lennie :( . Így aztán lementünk  a Piazza Flavio Gioja-ra.  A tér névadóját ábrázoló szobor kezében egy iránytű van, melynek tökéletesítése állítólag az ő nevéhez fűződik.

Lassan lement a nap is, és a térről induló busszal indultunk vissza.

Amíg világos volt, addig csodáltuk a tájat, de aztán rém unalmas volt a nagy feketeségben ide-oda imbolyogni a kanyargós utakon. Már nagyon vártuk, hogy megérkezzünk Sorrento-ba. Onnan pár perc múlva indult a vonatunk vissza Vico Equensebe.

1/2 8 körül a csapat egyik fele nekilátott boltot keresni, de valami összeesküvés történt, mert  az este fél 9-ig nyitvatartó boltok közül mindegyik zárva volt. Így aztán a Pizza Metro nevű helyen vettünk egy 70 cm hosszú pizzát 15€-ért. Érdekes, hogy nem kerek, hanem ovális, majdnem téglalap alakú volt a tészta. Ott csinálták előttünk, megkérdezték a méretet, meg  "feltétet", aztán zsupsz be a kemencébe. Onnan pár perc múlva meg a méretes dobozba. Öten rendesen jóllaktunk belőle, és hamar eltettük magunkat másnapra.

<< Előző nap                                                           Következő nap >>

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marionette 2011.12.22. 23:54:44

Van itt egy elég nagy hiba az elején, a narancsfák képe alatt, ott gondolom Sorrentót akartál írni Amalfi helyett..., na persze én is kitaláltam, de ha már ilyen gondos munkát végeztél, gondoltam, szólok:-)